Top of this page
Skip navigation, go straight to the content

История

1920-те – Създаване на Ю СИ БИ и ранни иновации

1930-те – Разширяване в областта на производствените филм-материали и в САЩ

1940-те – Фармацевтична подкрепа по време на войната

1950-те – Първи лекарствени открития

1960-те – Пробни научни изследвания в областта на биотехнологиите

1970-те – Разширяване на научните изследвания и развитие на европейската мрежа

1980-те – Първи „най-добре продаван” продукт (Zyrtec®)

1990-те – Втори „най-добре продаван” продукт и глобализация (Keppra®)

2002 – Създаване на ресурси за следващия скок напред

2004 – Преобразуване в биофармацевтична компания

2006 – Внасяне за одобрение на първия биологичен продукт и съществено придобиване

2008 – Ю СИ БИ формира организацията за бъдещето

2009 - Създаване чрез иновация

2010 - Година на силни резултати

2011 – Запомняща се с постиганатите резултати в растежа на основните лекарства

2012 – "Точка на пресичане"

2013 - "Начало на нова ера"

2014 -  ЮСИБИ затвърждава своята силна позиция с наличието на ключови активи за растеж

2015 - ЮСИБИ постига обещанието си за растеж

1920-те – Създаване на Ю СИ БИ и ранни иновации

  • Емануел Янсен /Emmanuel Janssen/ основава Union Chimique Belge (UCB) в Брюксел, Белгия през 1928 г. с първоначален акцент върху промишлените химикали. Това е една от първите компании в света, която извлича амоняк от въглища.
  • Ю СИ БИ е имала и малък фармацевтичен отдел, базиран близо до Meurice Laboratories. По време на Първата световна война учените от Meurice първи откриват метод за отделяне и пречистване на инсулин.

1930-те – Разширяване в областта на производствените филм-материали и в САЩ

  • Ю СИ БИ разшири дейността си в областта на материалите, особено целофана, с придобиването на Sidac (Société Industrielle de la Cellulose).
  • Навлиза в САЩ през 1936 г. със закупуването на компанията Sylvannia за производство на опаковки.

1940-те – Фармацевтична подкрепа по време на войната

  • Произвежда фармацевтични продукти по време на Втората световна война, включително калций, фосфор, витамини, инсулин и сулфамиди.
  • Засилва дейността си по производство на филм-материали и международното си присъствие с основаването на Cellophane Española през 1943 г.

1950-те – Първи лекарствени открития

  • Основава Център за фармацевтични изследвания през 1952 г. и скоро прави серия от открития, включително на първото лекарство за тревожност в света, Atarax® (hydroxyzine), не-бензодиазепинов транквилант. Atarax® два името си на нов клас лекарства – ataraxics – и осигурява ресурси на компанията за разширяване на научните изследвания и развитие.
  • Дава лиценз за разпространението на Atarax® в САЩ на Pfizer тогава малка, млада компания, като й помага да се превърне в основна компания на фармацевтичния пазар. Партньорството на Ю СИ БИ с Pfizer продължава до днес.

1960-те – Пробни научни изследвания в областта на биотехнологиите

  • Започва да проучва потенциала на биотехнологиите през 1965 г.
  • Затвърждава позицията си в областта на производството на химикали и филм-материали, придвижвайки се към нови области „с добавена стойност”.

1970-те – Разширяване на научните изследвания и развитие на европейската мрежа

  • През 1972 г. пуска на пазара Nootropil® (piracetam) за лечение на нарушенията в паметта и равновесието, което осигурява ресурси за създаването на нов, високотехнологичен фармацевтичен център за научни изследвания и развитие в Braine-l Alleud, Белгия.
  • Компанията разширява мрежата си от дъщерни дружества в Европа, като продължава да набляга на три основни области – химикали, филм-материали и лекарства.

1980-те – Първият бум

  • Ю СИ БИ регистрира новото си антихистаминово откритие – Zyrtec® (цетиризин) – марка, която скоро се превръща в „най-добре продаван” с продажби от над 1 милиард долара.

1990-те – Втори бум и глобализация

  • Започва разработването на Keppra® (levetiracetam), ново антиепилептично лекарство и втората марка, която води до голям успех в продажбите.
  • Keppra® е одобрена в САЩ през 1999 г. и пусната на пазара през 2000 г.
  • Zyrtec® достига рекордни продажби.
  • Ю СИ БИ основава клон в Япония с придобиването на фармацевтичното звено на Fujirebio (Токио), включващо завод в Сайтама.
  • Придобива две фармацевтични компании в САЩ: Whitby Pharmaceuticals и Northampton Medical, в резултат на което е учредена Ю СИ БИ Инк.
  • Разширява присъствието си в Азия (Корея и Тайланд).

2002 – Създаване на ресурси за следващия скок напред

  • Придобива звената за производство на смоли, добавки и лепила от Solutia, Inc., които се сливат със звената за производство на химикали и опаковки на Ю СИ БИ и формират един отдел, наречен „Повърхностни продукти”. Продажбата на тези дейности три години по-късно осигурява ресурси на
    Ю СИ БИ за преобразуването й в биофармацевтична компания.
  • Keppra® става лидер на пазара в САЩ.

2004 – Започва преобразуването в биофармацевтична компания

  • Ю СИ БИ решава да наблегне единствено върху „биофармацевтичните средства” – комбинация от големи молекули, базирани на антитела и малки молекули, извлечени по химически път.
  • Придобива водещата компания за биотехнологии във Великобритания Celltech и продава звената си за производство на опаковки и химикали. Година по-късно (2005 г.) продава дейността си в отдел „Повърхностни продукти”.
  • Акцентът върху научните изследвания и развитие се разширява от две терапевтични области (ЦНС и Алергия/ Респираторна система) на четири терапевтични области (ЦНС, Възпаление, Онкология, и Алергия/ Респираторна система). По-късно областите Алергия и  Респираторна система са включени в областта Възпаления.

2006 – Внасяне за одобрение на първия биологичен продукт и съществено придобиване

  • Cimzia®, най-съвременният ни биологичен продукт, е внесен за одобрение от властите в САЩ и Европа за лечение на болестта на Крон.
  • Придобиване на Schwarz Pharma, най-голямо в историята на Ю СИ БИ, която обогатява продуктовата на дейност и гамата от продукти, като ни въвежда в нови области, особено в болестта на Паркинсон.

2008 – Целта на Ю СИ БИ

  • Пуска на пазара няколко продукта в области от съществено значение:
    - Cimzia® - болест на Крон (САЩ)
    - Keppra®XR -  допълваща терапия при епилепсия (САЩ)
    - Vimpat® -  допълваща терапия при епилепсия (Европа)
    - Xyzal® - антихистамин за перорален прием (САЩ)
  • Като набляга сериозно върху ангажирането на специалисти в областта на ЦНС и Имунология в Европа и САЩ както и в Япония (партньор: Otsukа) Ю СИ БИ е готова за бъдещето – да стане водеща биофармацевтична компания от следващо поколение

2009 - Създаване чрез иновация

  • Поредна година на нови лекарства:
    - Cimzia® - ревматоиден артрит (САЩ и Европа)
    - Neupro® - синдром на неспокойните крака (Европа)
    - Vimpat® - допълваща терапия на епилепсия (САЩ)
  • Ю СИ БИ успешно рефинансира дълга си с помощта на различни облигации и  нови кредитни средства.

2010 - Година на силни резултати

  • Над 203 000 пациенти - почти удвоен брой в сравнение с 2009 г. - лекувани с новите основни продукти на Ю СИ БИ в над 27 страни по целия свят
  • Усилено портфолио  и развиващи се седем проекта във Фаза 3 и шест проекта във Фаза 2, в областта на ЦНС и имунологията

2011 – Запомняща се с постиганатите резултати в растежа на основните лекарства

  • Повече от 304 000 пациенти, се лекуват с основните продукти на Ю СИ БИ в 28 страни, включително и в развиващите се пазари като Русия или Бразилия
  • Силни продукти в краен етап разработка.

2012 – "Точка на пресичане"

  • Тази "точка на пресичане" е инфлексната точка, която определя трансформацията на Ю СИ БИ във ориентирана към пациента биофармацевтична компания 
  • Продажбите на нашите три ключови лекарства - за ревматоиден артрит, епилепсия и болест на Паркинсон надминават продажбите на утвърденото лекарство срещу епилепсия на Ю СИ БИ.

2013- "Начало на нова ера"

Ръстът на ключовите лекарства през 2013 година създаде здрава основа за началото на нова ера

2014- ЮСИБИ затвърждава своята силна позиция с наличието на ключови активи за растеж

Въз основа на силната си позиция и основните активи, ЮСИБИ се подготвя за следващата вълна от нови лекарства и решения, който ще допринесат за  бъдещия растеж и създаването на висока стойност за пациентите. 

2015 - ЮСИБИ постига обещанието си за растеж

ЮСИБИ постига обещанието си за растеж с двуцифрен ръст на приходите и печалбата. С големите постижения през 2015 година компанията си проправя път към бъдещето с обещаващи нови лекарства, които да осигурят висока стойност за пациентите.

 

 

image description